Zadanie 2:

Temat: Jakie korzyści niesie ze sobą działanie w systemie pamięci buforowej!



1. Treść:

Zadaniem studenta bedzie:
- wyłączenie buforowania, tzn. dokonanie takiej zmiany w systemie aby zmienna środowiskowa BUFMEM mająca jedną z dwóch wartości (OFF,ON) wzkazywala czy działa pamieć buforowa.
- samodzielne zaimplementowanie i wykonanie serii testów przedstawionych w p.3
- wymyslenie sposobu porównywania dwóch wersji systemu
- zaprojektowanie serii testów (conajmniej dwa) których wykonanie będzie dowodziło o zaletach mechanizmu buforowania (bądź wadach).

Przedmiotem odbioru jest:
- pokazania skompilowanej wersji linuxa z kontrolą działania pamięci buforowej (zmienna BUFMEM)
- krótkie programiki w C implementujące standardowe oraz własne testy
- dokumentacja działania wszystkich testów (może być w postaci cyfrowej) i zawiera dla każdego testu: opis czyli jakie operacje wykonujemy, sposób porównywania i wynik oraz krótką interpretację czyli wyjaśnienie co jest odpowiedzialne za uzyskaną dysproporcję, bądź dlaczego dysproporcji nie ma.



2. Przydatne wskazówki

Należy oszukać system, nie doradzam przerabiania struktur danych oraz wszystkich funkcji z biblioteki buffer.c. Pochłonie to sporo czasu i może zakończyć się porażką. Radzę zrobić raczej emulację, tzn. system myśli że pamięć buforowa istnieje, a w rzeczywistości każda operacja na systemie plików prowadzi do pobrania pamięci na nowy bufor i wczytanie bądź zapisanie na dysk. Zalecam dokładne przestudiowanie działania funkcji systemowej getblk, to chyba już i tak sporo podpowiedziałem.



3. Standardowe testy
 

4. Bibliografia (pomocnicze materiały)

- projekt linux rozdział 5.2
- funkcja getblk
- rekompilacja jądra



autor: Grzegorz Chojnacki