SVR3 z zaimplementowanym File System Switch (FSS) oferował środowisko obsługujące jednocześnie wiele różnych systemów plików. Tak jak wcześniejsze wersje UNIXa SVR3 zachowywał mapowanie pomiędzy deskryptorem pliku po stronie użytkownika a tablicą plików i in-core inode'ami. Różnica między tym systemem a wersjami zależnymi od systemu plików polegała głównie na nowej implementacji in-core inode'ów. Nowe inode'y posiadały pola wspólne dla wszystkich systemów plików (identyfikatory użytkownika i grupy, rozmiar pliku itp.) i dodatkowo możliwość związania z nimi danych specyficznych dla systemu plików. Dodatkowe pola to:
W momencie otwierania pliku pole i_fstypp było ustawiane tak, aby wskazywało
na element w tablicy fstypsw związane z odpowiednim systemem plików.
Wywołanie funkcji odbywało się przez makra np.:
#define FS_READI(ip) (fstypsw[(ip)->i_fstyp].fs_readi)(ip)
Wszystkie systemy plików musiały przestrzegać nazewnictwa FSS i ilości
argumentów przekazywanych do funkcji.
FSS był dużym krokiem naprzód w porównaniu do tradycyjnych obsługujących jeden system plików UNIXów. Jednak został bardzo szybko zastąpiony przez lepszy interfejs Sun VFS/vnode zaimplementowany w SVR4.