Seminarium: Systemy Rozproszone
14 kwietnia 2011, godzina 12:15, sala 4070
Cezary Myczka


Donnybrook: Enabling large-scale, high-speed, peer-to-peer games



Bez dobrze zaopatrzonych i dedykowanych serwerów, nowoczesne gry akcji ograniczają liczbę graczy jednocześnie biorących udział w rozgrywce do 16-32. Jest to spowodowane tym, że gracze muszą często wymieniać się pakietami z aktualizacją swojego stanu gry, a większa ilość graczy powoduje przekroczenie dostępnej przepustowości w sieci. Na prezentacji opiszę projekt z grupy Microsoft Research: Distributed Systems o nazwie Donnybrook. Jest to system, który pozwala na epickie bitwy w sieci, bez dedykowanych serwerów nawet przy szybkich grach akcji, które wymagają bardzo niskiego opóźnienia przy przesyłaniu pakietów. Taka skalowalność jest osiągnięta przez zastosowanie 2 nowatorskich komponentów. Po pierwsze, redukcja ruchu w sieci przez oszacowanie na co aktualnie gracz zwraca uwagę, a przez to zmniejszenie częstotliwości pakietów o mniejszej ważności. Po drugie, rozgłaszanie pakietów przez specjalnie zaprojektowany pod kątem gier system multicast, biorący pod uwagę mnogość hostów, wymóg niskich opóźnień oraz częste zmiany członków gry.

Na koniec zaprezentuję wyniki badań używające prototypowej implementacji opartej na grze Quake III, które pokazują, że projekt w zupełności spełnia swoje zadanie. Zaprezentuję też wyniki symulacji, która demonstruje wydajność Donnybrook'a w bitwach sieciowych o blisko 900 uczestnikach.

Serdecznie zapraszam!
Cezary Myczka