Seminarium: Systemy Rozproszone
15 stycznia 2015, godzina 12:15, sala 4070
Wojciech Staszkiewicz

Watchmen - system P2P wspierający gry internetowe



Z każdym rokiem wzrasta znaczenie gier sieciowych na rynku usług informatycznych. Już teraz tytuły takie jak World Of Warcraft mają miliony aktywnych graczy. Zapewnienie wysokiej jakości rozgrywki dla takiej ilości użytkowników jest bardzo trudne. W obecnej chwilii najczęściej stosowanym podejściem jest wykorzystanie centralnego serwera, który utrzymuje stan gry i informuje o nim klientów, co nie jest jednak dostatecznie skalowalne. Istnieją propozycje rozwiązań typu P2P, ale często mają one problemy z panowaniem nad oszustami, osobami próbującymi uzyskać w grze nieuczciwą przewagę. Watchmen to system, który wprowadza rozwiązania w znaczącym stopniu utrudniające oszustwa.

W czasie prezentacji przedstawię główne problemy z którymi mierzą się projektanci gier internetowych. Omówię zalety i wady różnych wysokopoziomowych podejść do zagadnienia, po czym skupie się na rozwiązaniach typu P2P. Następnie przejdę do omówienia tytułowego systemu. W szczególności przedstawię sposoby, które proponują jego autorzy w celu poradzenia sobie z oszukiwaniem. Ostatecznie pokażę, że nawet przy narzucie wynikającym z zapobiegania oszustwom system pozostaje używalny.

Zapraszam,
Wojciech Staszkiewicz



Bibliografia: