GLOBE - GLobal Object Base
Environment
Projekt rozleglego systemu rozproszonego rozwijany na
Vrije Universiteit w Amsterdamie.
1.Wprowadzenie - charakterystyka problemow zwiazanych z projektowaniem
rozleglych systemow rozproszonych.
- stworzenie jednolitego modelu dzielenia i wymiany informacji
- przezroczystosc lokacji i replikacji
- elastycznosc implementacji
- skalowalnosc
2.Obiektowe podejscie do problemu rozleglych systemow rozproszonych.
- stworzenie warstwy posredniej, ktora udostepnia jednolity model wymiany
informacji i ukrywa szczegoly implementacji
- rozdzial uslug od implementacji poprzez zamkniecie implementacji stanu
i operacji wykonywanych na nim wewnatrz obiektu
- symetryczny model obliczen
3.Architektura rozproszonych obiektow dzielonych.
- ogolna charakterystyka obiektow
- stan obiektu
- metody obiektu
- kolekcja interface'ow
- obiekty lokalne
- obiekty prymitywne i zlozone
- obiekty systemowe i normalne
- obiekty klasowe
- obiekty rozproszone
- mozliwosci rozproszenia stanu
- skladniki obiektu lokalnego reprezentujacego obiekt rozproszony
- rozwiazania problemow komunikacyjnych
4.Model procesow dajacy programiscie dostep do obiektow rozproszonych.
- dowiazywanie procesu do obiektu rozproszonego za pomoca funkcji
bind
5. Dodatkowe systemy i uslugi wspomagajace obsluge obiektow
rozproszonych.
- system nazywania obiektow uniezalezniajacy nazwe od adresu
fizycznego
- system lokalizacji obiektow
Autorzy:
Aneta Swiercz
Robert Karczmarczyk