Table of Contents
Przyjrzyjmy się sposobom, na jakie możemy odczytywać pliki z innych (nierdzennych dla naszego systemu operacyjnego) systemów plików.
Na początku należy powiedzieć o warstwach, w których może być implementowany dostęp do tych systemów. Możemy wyodrębnić następujący podział:
zawarte w jądrze systemu - wówczas mamy dostęp do wszelkich struktur jądra, jednak jeśli jądro nie obsługuje modułów, to musi zostać przekompilowane z kodem obsługującym dany system plików. Poza tym dla systemów o zamkniętym jądrze napisanie kodu obsługującego dany system plików w tej warstwie jest niemożliwe.
napisane jako sterownik - wówczas jądro udostępnia metody, jednak kod obsługujący system plików znajduje się całkowicie poza jądrem systemu (nawet nie jako moduł) - z tą systuacją mamy głównie do czynienia w WindowsNT.
jako programy użytkowe - nie korzystają one ze struktur jądra oraz do dostępu do dysku, a jedynie używają wysokopoziomowych funkcji systemu - jest to najczęściej spotykane w obsłudze różnego rodzajów obrazów.